miércoles, 1 de diciembre de 2010

Eskola 2.0 eta Arbel Digitala.

Gaur egun bizi garen gizarte digitalean, erakunde nagusiek hezkuntzari funtzio edo betekizun berri bat inposatu nahi diote: eskola = ekonomiako funtsezko elementua. 2009/10 ikasturtearen hasieran “Eskola 2.0” programa Espainian onartu egin zen.
Proiektu honen helburua honetan datza: Lehen Hezkuntzako 5. eta 6. maila eta D.B.H.-ko 1. eta 2. mailetako ikasgelen aldaketa, ikasgela digitala bihurtuz. Bertan arbel digitalak, Internet konekzioarekin egongo dira. Gainera irakasleak ere portail bat edukiko du.

Proiektu honi buruz, askok dira esaten dutenak proiektu honen bidez ikaskuntzak eta hezkuntza kalitateak ez dutela aurrera egiten, gainera kasu batzuetan, txarrera jo dezakete, ordengailu eta arbel digitalak arrazoirik gabe ikasgelan sartzea ez delako biderik egokiena. Zenbait faktore kontutan eduki behar dira, besteak beste:

1.- Irakasleen prestakuntza, egonkortasuna eta motibazioa.
2.- Erabilitako metodologia.
3.- Ikastetxearen inplikazioa.
4.- Curriculum eta zentroko planean jardueren integrazioa.
5.- TB adaptazioa errealitate bakoitzari.

Gainera, beste batzuk Atenea proiektua, duela 25 urte egin zena eta orain martxan ez dagoena, “Eskola 2.0” baino aurreratuagoa zela diote. Beraz, “Eskola 2.0” proiektuak ez dauka zerikusi handirik hezkuntza eta gaur egungo teknologia egoerarekin, baizik eta diru publikoaren gastua justifikatzeko balio du. “Arbel digital” proiektuaren bidez (Ariño, 2003), ikasleek emaitza berberak ateratzen zituztela ordenagailuekin edo ordenagailu barik egiaztatu zen. Horrexegatik, ikastetxe askok “Eskola 2.0” proiektutik aldentzen ari dira, baina ez teknologia berrietatik.

Laburbilduz, gaur egun gizarte digital batean bizi gara eta hezkuntzak maila guztietan material digitala eduki behar du, baina “Eskola 2.0” proiektua aipatzean, negozioz hitz egiten ari gara. Horrexegatik, Jordi Adell-ek (2009) esan zuen bezala “ 2.0 ikaskuntza ez da negozio bat bezala planteatu behar, baizik eta aldaketa bezala hurrengo eremuetan: ezagutza, ikaskuntza prozesuan, metodologia eta materialak konpartitzeko. Testuinguru honetan ikasgelan “digitalizazioa”-k zentzua izango lukete.

No hay comentarios:

Publicar un comentario